Monday, December 14, 2009

Ana Raffali - Tersilap

Sepatutnya begini, sayang

kau bohongi aku

takkan ku percayakan dirimu lagi.

Sepatutnya begini, sayang

kau kecewakanku

aku cari yang lain, penggantimu.

Tapi mengapa setiap jejaka

yang ku jumpa

tak mampu mengalahkan dirimu.


Sungguh ketara bila kau tiada

bayanganmu mengekoriku.

pada setiap gambar yang ku lihat

kau tersenyum, menyindir aku.

Mungkinkah aku tersilap

bila ku lepaskan engkau pergi?


Sepatutnya begini, sayang

kau ku tinggalkan

takkan ku menoleh ke belakang lagi.

Sepatutnya begini, sayang

kau tak ku endahkan

bila namamu dalam ungkapan orang.

Tapi mengapa setiap kalinya

kau ku jumpa

degupan jantungku tambah laju?


Sungguh ketara bila kau tiada

bayanganmu mengekoriku.

pada setiap gambar yang ku lihat

kau tersenyum, menyindir aku.

Mungkinkah belum terlewat

untukku pujuk engkau kembali?


Sungguh ketara bila kau tiada

sesalanku terus membuku.

pada setiap lagu yang ku tulis,

kau ketawa.

Mungkinkah ada caranya

untuk ku jelajah ruang masa

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2009 - 2010 Gualirik.blogspot.com - AllRight Reserved
Powered by Lunaih.com